Přeskočit na obsah

Cestujeme ohleduplně veřejnou dopravou

8. 11. 2024

Záloha_Šablona výluky na web 100x150

Cestování veřejnou dopravou obnáší i sdílení velmi malého prostoru v daném dopravním prostředku. Právě s tím se pojí i zodpovědnost za to, jak se k sobě navzájem chováme.

Pojďme si připomenout pár jednoduchých zásad, které zpříjemní cestu nám všem! 

Čekání, nástup a výstup:

  • Na zastávce zůstanňte pozorní a stůjte dál od kraje silnice nebo kolejiště. Při nástupu nechte cestující nejprve vystoupit a vytvořte jim prostor.
  • Dejte přednost starším osobám, lidem se zdravotním postižením a rodičům s kočárkem. Nebojte se nabídnout pomoc.
  • Nenastupujte ani nevystupujte na poslední chvíli.
  • Cestující, který chce vystoupit, vždy oznámí úmysl vystoupit stisknutím tlačítka zvonku včas před zastávkou.

Po vystoupení přecházejte silnici pouze po přechodu a až „za“ dopravním prostředkem, kterým jste přijeli. Řidiči přijíždějících aut vás tak uvidí.

Nejlepší je silnici přecházet až po odjetí vozu ze zastávky, chodci jsou tak pro ostatní řidiče lépe vidět.

Pokud nejste spokojeni se službami dopravce, můžete provést reklamaci u daného dopravce nebo na e-mailu: info@korid.cz či infolince: +420 488 588 788.

Společně můžeme udělat cestování MHD bezpečnějším a příjemnějším pro všechny!

Jak cestovat příméstkými autobusy video zde.