Spoj na zavolání (RadioBus)
Systém poptávkové dopravy umožňuje operativně přizpůsobit nabídku veřejné dopravy aktuální poptávce cestujících. Tím dochází k vyšší efektivitě veřejné dopravy a k úspoře finančních prostředků.
Jak to funguje?
Do jízdních řádů jsou zapracované spoje, které do některých zastávek (úseků) zajíždí pouze v případě, je-li o takovou přepravu zájem.
Zájem cestující projeví buď:
1) osobně při nástupu do vozidla oznámením požadované cílové zastávky řidiči.
2) telefonicky na číslo 704 702 000 (Centrální dispečink) nejpozději 30 minut před pravidelným odjezdem spoje ze zastávky.
V některých výjimečných případech je doba prodloužena – konkrétně jsou informace uvedeny v jízdním řádu dané linky.
Objednat spoj je možné i 7 dní dopředu, a to na vícero spojů najednou. Pokud ale cestující z několika objednaných spojů jeden nevyužije a toto včas neoznámí, stornuje se objednávka i na ostatní objednané spoje.
Poptávková zastávka (RadioStop)
Systém je zaveden v relacích, kde jsou provozovány pravidelné spoje, ale kde vybrané zastávky leží stranou hlavní trasy, přičemž výstup a nástup v takových zastávkách je nepravidelný.
Pro cestující to znamená, že:
1) v případě zamýšleného výstupu v takovéto zastávce cestující oznámí záměr již během nástupu řidiči.
2) v případě zájmu nastoupit na takové zastávce si cestující zajížďku spoje objedná telefonicky. Takováto zastávka je v jízdním řádu označena symbolem telefonu.
RadioBus – poptávkový spoj
Systém poptávkového autobusu je zaveden v místech, kde je Liberecký kraj povinen zajistit dopravní obslužnost, ale kde není pravidelná poptávka.
RADIOBUS V CELÉ TRASE:
Autobus je přistaven na zastávce s nejčetnějšími nástupy, tedy v místě, kde je pravděpodobnost využití nejvyšší:
1) cestující, který nastoupí v zastávce, kde je přistaven autobus, oznámí řidiči, kam potřebuje v rámci spoje odvézt.
2) cestující, který chce nastoupit v jiné zastávce, si objedná spoj telefonicky.
Takováto zastávka je v jízdním řádu označena symbolem telefonu.
RADIOBUS V ČÁSTI TRASY:
Autobus pojede svou obvyklou trasu dle jízdního řádu, ale koncový úsek spoje bude veden pouze dle potřeby cestujících – v takovém případě platí:
1) cestující, který nastoupí do vozidla v „pevné části“ trasy spoje, oznámí řidiči, kde bude vystupovat.
2) cestující, který chce nastoupit v poptávkovém úseku, si objedná spoj telefonicky. Takováto zastávka je v jízdním řádu označena symbolem telefonu.
Shrnutí
Poptávková zastávka je v jízdním řádu označena symbolem telefonu.
Spoj je možno objednat na telefonním čísle 704 702 000.
Detailně zpracováno: zde
Potřebujete nasměrovat?
Ozvěte se, poradíme.
Denně od 7:00 do 15:30